دیدار رئیس پژوهشکده فناوری‌ها و تجهیزات پیشرفته پزشکی با سفیر جمهوری تاجیکستان

دیدار رئیس پژوهشکده فناوری‌ها و تجهیزات پیشرفته پزشکی با سفیر جمهوری تاجیکستان

دکتر نظام الدین زاهدی سفیر جمهوری تاجیکستان در ایران با حضور در پژوهشکده فناوری‌ها و تجهیزات پیشرفته پزشکی با دکتر سعید سرکار رئیس پژوهشکده و جمعی از اساتید دیدار و گفتگو کرد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، پژوهشکده فناوری‌ها و تجهیزات پیشرفته پزشکی، دکتر سعید سرکار رئیس پژوهشکده، دکتر غلامرضا حسن پور مدیر امور عمومی معاونت تحقیقات فناوری و دکتر محمدرضا آی رئیس مرکز تحقیقات سلولی ملکولی و جمعی از اساتید پژوهشکده  ، شنبه 12 اسفند 1402 میزبان  دکتر نظام الدین زاهدی سفیر جمهوری تاجیکستان در ایران و هیئت همراه بودند و در راستای توسعه همکاری های بین المللی با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

در این بازدید دکتر سرکار، توانمندیهای پژوهشکده در حوزه فناوری های پیشرفته پزشکی را به هیئت مذکور معرفی کردند و با اشاره به طراحی و تولید ربات جراحی توسط مهندسان پژوهشکده فناوری و تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و شرکت های دانش بنیان زیر مجموعه آن به عنوان دومین کشور تولید کننده پس از آمریکا، تصریح کرد: این ربات‌های جراحی علاوه بر مصارف داخلی به کشور اندونزی نیز صادر شده است.

دکتر زاهدی سفیر جمهوری تاجیکستان در ایران، از میزبانی پژوهشکده فناوری‌ها و تجهیزات پیشرفته پزشکی قدردانی کرد و گفت: بهداشت، درمان و پزشکی از مهمترین حوزه های همکاری های دو جانبه تاجیکستان و ایران است.

وی با اشاره به دستاوردها و همکاری های گوناگون پزشکان ایران و تاجیکستان گفت: بسیاری از پزشکان ما در دانشگاه های مختلف علوم پزشکی از جمله دانشگاه علوم پزشکی تهران دوره های آموزشی را می گذرانند و براساس دانش و تجربه ای که کسب می کنند به مردم کشورشان خدمت می کنند که برای ما بسیار ارزشمند است.



کلمات کلیدی
مدیر سیستم
تهیه کننده:

مدیر سیستم