|
- تعیین جامعه هدف (اعم از نوع تخصص، تجربه متخصص)
- تعریف سطوح مختلف مهارتی مورد نظر در مهارت آموزان
- طراحی محتوای آموزشی و طرح دوره مربوطه در مراحل مختلف
- تعیین مربیان بالینی همکار
- تعیین فناوری پیشرفته مورد نیاز برای برگزاری دوره
- شیوه های ارزیابی مهارت آموزان
- تعیین تعداد مهارت ورزان در هر دوره
- تعیین میزان منابع مورد نیاز (اعم از زمان، امکانات، هزینه و نیروی انسانی) برای هر دوره
- تعیین هزینه دوره برای هر نفر
|
اخذ مجوز تاسیس از «مرکز ملی آموزش مهارتی و حرفه ای علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران» ذیل معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام خواهد شد و ترویج دوره ها با حمایت مستقیم معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران شکل خواهد گرفت.
|
- ترویج به کارگیری تجهیزات فناورانه در بین متخصصین بالینی
- ارتقا خدمات پزشکی با بکارگیری تجهیزات پیشرفته و فناورانه
- ارتقا توانمندی تخصصی مهارت ورزان
- توسعه بازار برای تجهیزات شرکت های دانش بنیان
- قابلیت برگزاری دوره های مهارت افزایی برای متقاضیان کشورهای همسایه و یا کشورهای اسلامی
- ارتقا سطح آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران
- کسب اعتبار و شناسایی توانمندی های پژوهشکده
|
- عدم آشنایی کامل متخصصین بالینی به مسائل پایه و تکنیکال تجهیزات پیشرفته پزشکی
- مهارت افزایی متخصصان حین درمان و احتمال بروز ضایعه برای بیماران
- عدم آموزش کامل قابلیتهای تجهیزات در فرایندهای آموزشی شرکتها حین نصب دستگاه
- ارائه خدمات به شیوه های سنتی به دلیل عدم آشنایی کامل با کاربری تجهیزات پیشرفته
- عدم ایجاد فرصت برای شرکتهای دانش بنیان در جهت معرفی جامع و کامل قابلیت های تجهیزات فناورانه خود به مخاطب بالینی
- ایجاد فرصت برای هم افزایی متخصصین فنی و بالینی در شکل گیری ایده های نوآورانه و بهبود کاربری تجهیزات